maandag 21 april 2014

Het eerste en het tweede leerjaar vierden mee met Naoul!


Stien:  Het doopsel van Naoul.  Ik heb nu eindelijk gezien hoe ik gedoopt ben.  Eerst met een schelp met water.  Ja, en… ze had iets mee voor ons.   Het was een cup cake en een drankje. 
Maryam:  In de kerk was het heel mooi.  Naoul is gedoopt.  En op het laatste gaf ze een cup cake en een drankje.
Manon:  Hij zei tegen Naoul, in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest, met water.  Ik vond het heel leuk.  En we kregen in de kerk fruitsap en een cup cake.
Argishti: In de kerk werd Naoul gedoopt.  Er stond een gouden hoge kom.  Toen ik gedoopt werd, kreeg ik een ketting.  En ik weet nog dat ik daarmee speelde toen ik klein was.  Die ketting hing aan mijn nek.
Suzanne:  Ik zat op de voorste rij.  Het was leuk.  We moesten handjes geven aan de priester.  Dan heeft hij een kruisje op Naouls hoofd gegeven.  Dan hebben we cake gegeten en een sapje gedronken.
Mattèo:  Naoul werd gedoopt in de kerk.  Ze kreeg water over haar hoofd.  Ze had een schelp.  Supermooi.  We kregen een cakeje en een appelsap.
Klajdi:  In de kerk vond ik het doopsel van Naoul heel interessant.  Met dat water op haar hoofd.  Dank u wel voor de cake en het sapje.  Groetjes.
Quinten:  Wij gingen naar het doopsel van Naoul.  We mochten een lied zingen over Jezus.  En een gedicht over Jezus.  En een moeilijk gedicht van Maria.  Het doopsel was 3 keer water over haar hoofd.  Hij zei: in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest en dan weer naar school.
Xander:  Ik kon niet goed zien.  Het was in de kerk.  Naoul moest nog gedoopt zijn, anders kon ze haar communie niet doen.  Ze kreeg een cadeautje.
Joren:  De mis was voor Naoul en ze was blij.  Het tweede en het eerste mochten erbij zijn.
Jolina:  Het doopsel was raar.  Het duurde lang.  We kregen fruitsap en een cakeje.
Enisa:  We zijn naar de kerk geweest om Naoul te dopen.  We mochten naar een verhaal luisteren.  Dan schreef Naoul haar naam in het grote boek.  Ha               ar mama en papa moesten een kruisje tekenen op haar voorhoofd.  Dan mochten we een lekker hapje nemen.
Debian: Wij wandelden en wandelden en toen waren we er.  Dat groot kindje werd gedoopt.  Wij kregen een sapje.  En kijken.  En dan gingen de 2 klassen weer naar school.
Bauke:  We zijn naar het doopsel geweest van Naoul.  We gingen naar de kerk.  De mama en de papa van Naoul waren er ook.  Er was familie en wij kregen een brikje.
Justin:  We zijn donderdagmiddag naar de kerk geweest voor het doopsel van Naoul. Hij heeft een verhaal over Jezus verteld en vroeg of ze vriend wilde worden van Jezus.  We hebben gezongen van supersupersuperblij.
Colin:   Wandelen naar de kerk.  Voetstap per voetstap.  En we zijn er.  En we waren aan het wachten.  En we kwamen binnen en er gebeurde dat hij woorden zei.  Ze werd gedoopt zonder dat we het mochten zien.  Hartelijk dank voor wie dit leest.
Sam:  Het werkt spannend.  Het was leuk en er waren kriebels in de buik.  En nog en nog.  En toen begon het.
Louise:  De doop van Naoul was nietzo leuk omdat we de hele tijd moesten stilzitten.  Ze deden  3 keer water over haar hoofd. 

Bloom:  We weten nu hoe wij gedoopt werden.  Op het laatste zei meneer Etienne we gaan samen je kruisje daar hangen.  Maar ze had nog haar cakeje vast.  En hij zei geef je cakeje maar hier en hij at het op.  Dat was lachen, heel hard lachen.  

1 opmerking: