maandag 21 april 2014

Moniek Vermeulen in ARhus.




Yousef: Vorige week dinsdag gingen wij naar kenniscentrum ARhus.  Wat was het daar heel tof.  Eerst gingen wij naar binnen en de schrijfster was nog druk bezig.  Moniek was haar naam.  Toen het gedaan was gingen we naar huis.
Bloom:  Ik vind het grappig.  Ze heet Moniek, de bibliotheek is ARhus en haar vriendje is Tim.  En we kregen een kaartje van Moniek.  En jammer, op het einde toonde ze beroepen en de 2 juffen mochten niet kijken naar iets, maar dat mag ik niet vertellen.  
Argishti:  Ik vond het leuk in de nieuwe bib.  Moniek Vermeulen vertelde. Boeken die zei geschreven heeft.  Ik vond het grappig dat die jongen in zijn blootje was.  En ik vond het niet leuk voor de kinderen die volle maaltijd eten. Warm.
Louise:  Ze vertelde mooie verhaaltjes en haar naam was Moniek Vermeulen. Het was ver stappen naar ARhus, dat is de nieuwe bib. Siebe wil niet graag weg vertelde ze.
Enisa:  We zijn naar de bieb geweest.  Toen we binnenkwamen was het warm.  We mochten naar boven gaan en lezen.  In de andere kamer was Moniek Vermeulen.  Ze vertelde verhalen.
Klajdi: In de bibliotheek mochten we in boekjes kijken.  Dan gingen we naar Moniek Vermeulen.  We zijn gaan kijken en luisteren.  En dan moesten we weg.
Colin:  Het begint!  We starten met lezen, lezen, lezen en lezen.  We gingen de trap af en nog een trap.  Tenslotte nog een trap.  We zagen een vrouw en ik dacht dat is Moniek.  Ik had verwacht dat ze er anders ging uitzien. Maar dat was ze niet.  Tenslotte een paar verhaaltjes en uitleg.
Jolina:  Ze heeft verhalen voorgelezen.  Toen we binnenkwamen was het vriendje al leuk. Moniek Vermeulen was geweldig.  En toen we terug naar school moesten wilde ik niet.  Omdat het zo leuk was.
Stien: We gingen naar de bieb, naar Moniek  Vermeulen.  Op de tweede verdieping lazen we boeken.  En dan was ze er en mochten we luisteren.  Ze vertelde over haar boeken.  Maar niet allemaal, we mogen ook lezen.
Bauke:  We zijn naar de bib geweest.  Het was superleuk.  Eerst moesten we naar verdieping 2 want ze was er nog niet.  We mochten boeken uithalen, erin kijken en netjes terug leggen.
Quinten:  We zijn naar de bib geweest en die noemt ARhus.We mochten kijken in boeken en plots niet meer.  Moniek Vermeulen was daar en ze had Kief bij, haar knuffel.  En over Siebe en beroepen heeft ze verteld.  Ze vroeg wie wil er later kok worden?  Ik stak bijna alleen mijn hand op.  Toen was het afgelopen en gingen  we weer naar school.
Manon:  We gingen naar ARhus.  Ik stapte naast Yousef.  We gingen naar Moniek Vermeulen.  Ze toonde boeken van haar.  We gingen samen met het eerste leerjaar.   We mochten ook boeken lezen.
Justin:  Donderdag gingen we met het eerste leerjaar naar de bib.  We hebben geluisterd naar Moniek Vermeulen.  Het leukste vond ik dat ze MAMAAAA! riep. Het grappigste vond ik dat hij op straat stond in zijn onderbroek op zijn step.  Dat meisje zat te lachen met hem. 
Sam:  Eerst mochten we een boek lezen en weer terug steken.  Toen kwam het grote moment.  Ik trilde op mijn benen.  Maar dat was niet nodig.  ZE vertelde mooie verhalen die ze zelf geschreven had.
Mattèo:  Ik vond het grappig dat ze riep MA! PA! Er zit iets in mijn kamer.  En ze had een pop bij.  En ze las voor uit haar boek Siebe die een papa wil kopen.  En we kregen een bladwijzer.

Debian:  Ik en de andere kinderen wandelden en wandelden en toen waren we er.  Ik heb een boek gelezen over spinnen en toen gingen we naar beneden.  Daar was Moniek Vermeulen.  Ze vertelde verhaaltjes.
Joren:  We waren vroeg en mochten 10 min. Lezen in een boek.  Toen was het tijd en ze vertelde over Muis en Kip. Het mooiste boek was een kind dat in zijn onderbroek ging voetballen.  Het andere boek was dat ze gingen verhuizen en Kip ging niet mee.  De schrijfster was Moniek Vermeulen.
Xander:  Ik vond het heel saai.  We hebben naar verhaaltjes geluisterd.  Het was Moniek Vermeulen.  Er zijn daar veel trappen.
Suzanne:  Het was super met die verhaaltjes.  Het was Moniek Vermeulen die verhaaltjes geschreven en verteld heeft.  Het was een superdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten